Базова схема по переробці шуруповерта на літієві акумулятори
-
Літієві акумулятори краще нікелевих по багатьом параметрам: вище токоотдача і нижче просадка напруги під навантаженням – шуруповерт крутить однаково добре як на повній зарядці, так і вже розряджений. Літієві акумулятори не мають ефекту пам'яті – їх можна Дозаряджати без шкоди ємності (на відміну від нікелевих). Саморозряд літієвих акумуляторів в рази менше нікелевих, шуруповерт спокійно пролежить півроку і втратить лише пару десятків відсотків зарядки, тоді як нікелевий розрядиться в нулину.
-
Напруга збирання залежить від кількості "банок" літію. У повністю зарядженому стані одна банку має напругу 4.2 Вольта, тоді як робоча напруга знаходиться в районі 3.7 Вольта (на цій ділянці графік розряду практично горизонтальний)
-
Кількість банок для батареї вибирається таким чином: подивіться на ваш старий нікелевий акумулятор. Яка напруга на ньому вказано? Підберіть кількість банок літію таким чином, щоб їх сумарне напруження було близько до нікелевої збірці, або трохи вище цього значення. Напруга банки літію в розрахунку приймаємо 3.7 Вольт: 2 банки – 7.4 В, 3 банки – 11.1 В, 4 банки – 14.8 В, 5 банок – 18.5 Ст. Також можна вважати за максимальним – подивіться на вихідну напругу зарядника для нікелевої батареї, це буде напруга повністю зарядженої шуруповерта. Вважаємо банки літію як 4.2 Вольта банку: 2 банки – 8.4 В, 3 банки – 12.6 В, 4 банки – 16.8 В, 5 банок – 21 Ст. Не бійтеся збирати акумулятор на Вольт-два більше старого: крутити буде трохи спритніше, мотор від цього НЕ ЗГОРИТЬ. Якщо звичайно не затиснути його в лещатах і не дати повний газ.
-
Плата захисту (BMS) виконує відразу кілька функцій: захищає акумулятор від переразрядки (літій цього не любить) і захищає від короткого замикання, рятуючи вас від вибуху банок. В обох випадках BMS просто відключає збірку від навантаження до усунення причин спрацювання. Деякі моделі BMS не йдуть з захисту до тих пір, поки ви не подасте зарядний напруга на плату. Моделі BMS з балансуванням банок додатково виконують дуже важливу задачу: балансують напруга банок батареї під час зарядки, заряджаючи їх до однакового напруги, що забезпечує максимально ефективне і безпечне використання батареї.
-
Заряджати батарею з літієвих акумуляторів необхідно спеціальним зарядник, видає потрібну напругу і обмежує струм, такі зарядники мають в назві "CC CV", що означає constant current constant voltage – закон зарядки літієвих акумуляторів. УВАГА! Плата BMS не є зарядним пристроєм! Заряджати літієву збірку необхідно окремим спеціальним зарядним пристроєм, напруга якого дорівнює максимальному напрузі складання: 2 банки – 8.4 В, 3 банки – 12.6 В, 4 банки – 16.8 В, 5 банок – 21 Ст. Дані зарядники у нас є в наявності. Ці зарядники самі відключають батарею після закінчення зарядки. Дуже зручно ставити на батарею гніздо стандарту 5.5х2.1 мм, тому що такий штекер стоїть на всіх зарядних БЖ.
-
Індикатор заряду батареї трохи, але розряджає акумулятор, тому просто підключити його до складання не можна, робити це потрібно через кнопку або вимикач. Також можна підключити безпосередньо до мотору шурупопверта, але бажано через діод. Таким чином, затиснувши "повний вперед" ви побачите заряд батареї на індикаторі!
Що купити для складання батареї літієвих акумуляторів для шуруповерта?
• Высокотоковые акумулятори, як порахувати кількість банок було описано вище. Рекомендуємо акумулятори Foster, вони вже були протестовані нашими клієнтами, на шуруповертах, на електричних велосипедах, і на інший електроніці. Вони мають чесну ємність, також багато з них тестуються перед відправкою на iMax. Посилання на акумулятори
• Плата захисту (BMS) відповідно до кількості обраних банок. Посилання на плати захисту
• Зарядник на відповідну кількість банок. Посилання на зарядні пристрої
• Гніздо 5.5х2.1мм для зручної зарядки. Посилання на гнізда
• Индикатор заряда на соответствующее количество банок. Ссылка на индикаторы заряда
Техника безопасности при работе с литиевыми аккумуляторами играет крайне важную роль! Литиевые аккумуляторы – мощная и очень опасная штука, при неправильно использовании литиевый аккумулятор может бахнуть/загореться. Это может произойти по трём основным причинам: слишком высокая нагрузка, перегрев и выход за пределы по напряжению.
Что делать, если аккумулятор всё-таки бахнул? Советы от пожарника Андрея Делона:
- Перегрев – не оставляйте аккумуляторы на солнце!
- Короткое замыкание – если паяете банки – делайте это максимально аккуратно!
- Перезарядка – используйте только ЗУ для лития!
- Переразрядка – не насилуйте аккумулятор!
- Эксплуатация горячего аккумулятора
- Механическое повреждение банки
- Литий не потушишь “прям совсем подручными средствами” , он пока не прогорит будет создавать неудобства и о себе громко орать.
- Если загорелся, самое идеальное это кинуть в кастрюлю и т.п. Чтоб сильно не дымил, засыпать чем ибо (солью, песком, землей, содой).
НИ В КОЕМ РАЗЕ нельзя тушить водой и пенными огнетушителями. - Для гасіння літію є спец кошти , порошкові суміші ПС-11, ПС-12 і ПС-13 (звичайні вогнегасники не працюють!)
Деякі порошкові вогнегасники і зовсім можуть дати зворотний ефект, наприклад з сумішшю ПС-2.
- Коротка інструкція до універсального зарядного LiitoKalaКоротка інструкція LiitoKala Lii-100, Lii-202, Lii-402 (виставлення режиму роботи):Повна версія статті
- Схеми управління навантаженням 5V 12V через мосфетСхема управління навантаженням через мосфет, без участі контролера ArduinoПовна версія статті